vrijdag 10 juli 2009

Bodywarmer

Een lekkere bodywarmer voor van het najaar met bonte stofjes leek me heel erg leuk.
Ik heb nu een bodywarmer en dat is zo een dun flut ding en vond hem niet meer leuk, heb die ooit in een uitverkoop voor een tientje gekocht omdat ik geen jas had.
Dus nu, dacht ik, is het tijd voor een nieuwe bodywarmer!
Ik wilde er graag eentje die bontversierd was met van alles en nog wat, knoopjes en lintjes, bloemetjes enz ...
(waarschijnlijk heb ik die tik gekregen sinds ik bezig ben met scrappen)dus tjah, op naar de stoffenwinkel.
De stoffenkraam in Sliedrecht had precies wat ik zocht, en heb daar dus hartstikke leuke lapjes meegenomen.
Voor op de achterkant heb ik van alles gekocht; van knoopjes, lintjes, bloemen en een vogeltje om te borduren.






Om de bodywarmer in elkaar te zetten moet ik eerst het rugpand afmaken, en ben dus begonnen met het borduren van het vogeltje,Heb al heel lang niet meer geborduurd, dus heb er 2,5 dag over gedaan om het vogeltje in elkaar te zetten.Steeds moest ik van een kleur maar 2 steekjes zetten bijvoorbeeld waardoor je nog langer bezig was met aan en afhechten als met borduren zelf.
Wel is het heerlijk ontspannend!Heb het vogeltje nu af en zo is hij geworden;



Op de achterkant van de bodywarmer heb ik een ovaal genaaid. Ik had nergens in huis een mooi ovaal voorbeeld, dus heb ik een serveerplateau gepakt dit overgetrokken op 4 aan elkaar geplakte a4tjes, en dit op de kopieerapparaat in de boekhandel weer verkleind tot de cm die ik graag wilde hebben. Nu wil ik dus de rand versieren van het ovaal en heb van alles neergelegd, ben er nog niet helemaal tevreden over maar hier heb je een indruk hoe het ongeveer gaat worden (hoop ik)


Nu dus maar ijverig verder peinzen of dit de achterkant is, die ik graag wil. Van het rose stofje mt bloemetjes moet nog een vogel uitgeknipt. Op de vogel vind ik het dan wel weer leuk om de wijzers op vast te naaien, dus moet maar even kijken of me dit allemaal gaat lukken. Verder twijfel ik nog of ik de koolmeesjes aan de zijkant niet leuk met zijn 2en bovenaan moet doen... je hoort het al... ben er nog niet helemaal over uit.

Liefs Mini

Geen opmerkingen:

Een reactie posten